مقالات معماری و عمران

مقالات معماری و عمران

سلام.دوست عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید.
مقالات معماری و عمران

مقالات معماری و عمران

سلام.دوست عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید.

مفهوم صنعتی سازی مسکن و مزایای فناوری های نوین ساختمانی

مفهوم صنعتی سازی ساختمان :


 سیستمها و فرایند صنعتی سازی ساختمان ناظر بر کلیه فعالیت ها ی مرتبط با طراحی ، فناوری ها ، روش های ساخت و ساز و تولید کارخانه ای قطعات و اجزای ساختمانی است که با رعایت موازین علمی به طور انبوه و بر اساس استانداردهای مدولار و زنجیره ای و رعایت الزامات فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی و موازین توسعه پایدار انجام می گیرد.

هدف از صنعتی سازی ساختمان بالا بردن سرعت تولید و افزایش سهم تولیدات کارخا نه ای و کاهش سهم اجراء و تغییر آن به نصب و مونتاژ می باشد که از نتایج و آثار آن می توان به ؛ سبک سازی، مقاوم سازی ، صرفه جوئی در مصالح ، کاهش مصرف انرژی در دوران ساخت و بهره برداری ، کاهش دوره ساخت ودر نتیجه کا هش هزینه های ساخت و ساز و بهره برداری از ساختمان اشاره کرد.

 






مزایای فناوری های نوین در تولید صنعتی ساختمان :


  - افزایش سرعت احداث ساختمان و کاهش زمان ساخت

 - انبوه سازی ساختمان با استفاده از سیستم ها و فناوری های نوین

 - صرفه جوئی در مصرف انرژی و کاهش اتلاف انرژی

 - کیفیت بالای ساختمان و مقاومت در برابر حوادث طبیعی

 - افزایش استحکام و عمر مصالح نوین ساختمانی

- کاهش پرت مصالح ساختمانی

- کاهش آلودگی محیط زیست

 - سبک سازی ساختمان

- امکان کنترل کیفیت بر فرایند تولید در کارخانه

- ارتقاء جایگاه نیروی کار برای افراد تحصیل کرده در صنعت ساختمان

 - امکان استفاده از نیروی کار دائمی در تمام فصول سال

- کاهش قیمت تمام شده ساختمان


گشایش هتل مکعبی Riad Joya در مراکش


گشایش هتل مکعبی Riad Joya در مراکش
هتل Riad Joya با طراحی داخلی مکعبی خود به گونه ای گشایش یافته که می تواند به نوعی مستند Riad کشور مراکش را در معرض نمایش عموم بگذارد.
هتل Riad Joya با طراحی داخلی مکعبی خود به گونه ای گشایش یافته که می تواند به نوعی مستند Riad کشور مراکش را در معرض نمایش عموم بگذارد.

 این نوع معماری مکعبی با ظرافیتی خاص و با استفاده از زوایای قائم در حالت های مختلف هندسی طراحی شده که به راحتی توجه هر طراح و معمار حرفه ای را به خود جلب می کند. 

محوطه خارجی این هتل مکعبی از یک باغچه کوچک مدرن برخوردار بوده که برگرفته از یک نوع معماری سنتی Moroccan مراکش است. نوع دیوارهای براق و صیقلی خارجی هتل Riad Joya از یک طراحی جواهری مراکش نشأت گرفته که همچون جواهرات تابان می درخشند. 



همچنین بخش های مختلف داخلی این هتل مکعبی با ترکیبی از معماری سنتی و فرهنگی مناطق مختلف مراکش طراحی شده است که هر یک از بخش ها ارتباط خاص و تنگاتنگی با یکدیگر دارند. 



درب اصلی هتل Riad Joya به محوطه باغ جذاب و درخشان آن باز می شود که با استفاده از ترکیب معماری سنتی مراکش طراحی شده است. در فضاهای داخلی مربوطه به رستوان و اتاق های این هتل مکعبی می توان ترکیب سایه روشن با استفاده از اشکال مختلف مکعب مستطیلی به وضوح مشاهده کرد. کاربرد گسترده انواع پارچه های سنتی مراکش در قسمت دیوار و سقف های داخلی لابی و رستوران هتل نامبرده با استفاده از نورپرداز های خاص از دیگر قابلیت برجسته معماری داخلی هتل مکعبی مراکش به شمر می رود.




منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز